Το σχολείο μας συμμετέχει σε πρόγραμμα Erasmus+!
Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε ότι το σχολείο μας εγκρίθηκε για συμμετοχή στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+, με θεματική την περιβαλλοντική εκπαίδευση και τη χρήση της τεχνολογίας ως εργαλείου ευαισθητοποίησης. Η εισήγηση μας βασίζεται στη φιλοσοφία: “Από τη φύση με Αγάπη: Μαθαίνοντας, Δρώντας, Κληροδοτώντας” και στόχοι μας είναι η καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης, η σύνδεση με την τοπική κοινότητα και η αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων για βιωματική μάθηση.
Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, θα πραγματοποιηθούν κινητικότητες εκπαιδευτικών και μαθητών σε ευρωπαϊκές χώρες. Οι εκπαιδευτικοί μας θα έχουν την ευκαιρία να επιμορφωθούν σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και να παρακολουθήσουν εργασία (job shadowing) σε σχολεία του εξωτερικού που ασχολούνται με περιβαλλοντικά θέματα και δράσεις, με σκοπό την απόκτηση καλών πρακτικών σε θέματα περιβάλλοντος. Παράλληλα, μαθητές θα επισκεφθούν περιβαλλοντικούς οργανισμούς στην Ευρώπη, αποκτώντας εμπειρίες και αναπτύσσοντας ενεργά την οικολογική τους συνείδηση μέσα από διεθνείς συνεργασίες.
Το Erasmus+ ενισχύει τις ψηφιακές και κοινωνικές δεξιότητες των συμμετεχόντων και προάγει έναν διαθεματικό και βιωματικό τρόπο μάθησης, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μια παιδεία αειφορίας και για μια νέα γενιά πολιτών που σέβεται και προστατεύει το περιβάλλον.
Φιλοξενία εκπαιδευτικών από την Ισπανία στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+
Το σχολείο μας, πάντα υποστηρικτής των στόχων και των αξιών του προγράμματος Erasmus+, είχε τη χαρά να ανοίξει τις πόρτες του και να φιλοξενήσει, από τις 13 έως τις 16 Οκτωβρίου 2025, δύο εκπαιδευτικούς από την Ισπανία στο πλαίσιο δράσης job shadowing.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθήματα, να γνωρίσουν από κοντά τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου μας, τις παιδαγωγικές προσεγγίσεις και τις καινοτόμες δράσεις που υλοποιούνται. Παράλληλα, συμμετείχαν ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία, πραγματοποιώντας δικά τους μαθήματα στους μαθητές μας, δίνοντας έτσι μια πολύτιμη ευρωπαϊκή διάσταση στην καθημερινότητα του σχολείου.
Η εμπειρία υπήρξε ιδιαίτερα εποικοδομητική και για τις δύο πλευρές, ενισχύοντας την ανταλλαγή καλών πρακτικών, τη διαπολιτισμική κατανόηση και την ευρωπαϊκή συνεργασία στην εκπαίδευση.
Το σχολείο μας συνεχίζει με συνέπεια να συμμετέχει σε προγράμματα Erasmus+, προωθώντας την καινοτομία, τη συνεργασία και το άνοιγμα στην ευρωπαϊκή εκπαιδευτική κοινότητα.
Επίσκεψη παιδιών στην Γερμανία
Επίσκεψη μαθητών της Στ΄ τάξης στο Βερολίνο στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+
Τον Απρίλιο, ομάδα μαθητών της Στ΄ τάξης του σχολείου μας ταξίδεψε στο Βερολίνο της Γερμανίας στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+, συμμετέχοντας σε μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία γεμάτη γνώσεις, συνεργασία και πολιτισμικές ανταλλαγές.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, οι μαθητές επισκέφθηκαν το σχολείο Hermann-Boddin-Schule, όπου συνεργάστηκαν με τους συνομηλίκους τους σε διάφορες δραστηριότητες γνωριμίας και ομαδικής εργασίας. Μέσα από παρατηρήσεις σε πάρκα και άλλους φυσικούς χώρους, είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν και να συγκρίνουν το φυσικό περιβάλλον της Γερμανίας με αυτό της Κύπρου, αναπτύσσοντας την περιβαλλοντική τους συνείδηση και ανταλλάσσοντας εμπειρίες και απόψεις.
Παράλληλα, ξεναγήθηκαν στην πόλη του Βερολίνου και γνώρισαν από κοντά σημαντικά αξιοθέατα και ιστορικά μνημεία, ενώ επισκέφθηκαν και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, όπου εμπλούτισαν τις γνώσεις τους για τον φυσικό κόσμο και τη βιοποικιλότητα.
Ιδιαίτερα ξεχωριστή ήταν η επίσκεψή τους στο Potsdam Biosphäre, έναν εντυπωσιακό τροπικό βοτανικό κήπο που αναπαριστά το φυσικό περιβάλλον του Αμαζονίου. Εκεί τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά την πλούσια βιοποικιλότητα του τροπικού δάσους, να παρατηρήσουν εξωτικά φυτά και ζώα και να μάθουν για τη σημασία της προστασίας των οικοσυστημάτων. Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια μοναδική βιωματική εμπειρία που εντυπωσίασε ιδιαίτερα τους μαθητές και ενίσχυσε το ενδιαφέρον τους για το περιβάλλον και την αειφορία.
Όλες αυτές οι εμπειρίες συνέβαλαν ουσιαστικά στην επίτευξη των στόχων του προγράμματος Erasmus+ του σχολείου μας, «Από τη φύση με αγάπη: μαθαίνοντας, δρώντας, κληροδοτώντας». Μέσα από τη βιωματική μάθηση, την επαφή με διαφορετικά φυσικά περιβάλλοντα και τη συνεργασία με μαθητές άλλων χωρών, τα παιδιά ενίσχυσαν την περιβαλλοντική τους ευαισθητοποίηση, ανέπτυξαν στάσεις υπευθυνότητας απέναντι στη φύση και κατανόησαν τη σημασία της προστασίας και διατήρησης του φυσικού πλούτου για τις επόμενες γενιές. Παράλληλα δημιούργησε όμορφες αναμνήσεις που θα τους συνοδεύουν για πάντα.
Από το Βερολίνο:
Από την παρουσίαση των εμπειριών στα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου:
Erasmus+ job shadowing
Με σκοπό τη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη και την ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασης της εκπαίδευσης, η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Λουίζα Θεμιστοκλέους, συμμετείχε σε δράση job shadowing στο σχολείο Ceip Clara Campoamor της Σεβίλλης, στην Ισπανία.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει τη διδακτική διαδικασία, να ανταλλάξει καλές πρακτικές με εκπαιδευτικούς του σχολείου υποδοχής και να γνωρίσει καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και οργάνωσης της σχολικής ζωής. Επιπλέον, είχε την ευκαιρία να επισκεφθεί το Φεστιβάλ Επιστήμης της Σεβίλλης και να παρακολουθήσει παρουσιάσεις και πειράματα παιδιών και φοιτητών σε θέματα που αφορούν τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Παράλληλα, η συμμετοχή στη δράση συνέβαλε στην ενίσχυση των διαπολιτισμικών δεξιοτήτων και στην ανάπτυξη συνεργασιών με ευρωπαϊκά σχολεία.
Η εμπειρία αυτή αξιοποιείται προς όφελος της μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο μας, εμπλουτίζοντας τη διδασκαλία με νέες ιδέες και πρακτικές.