ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΘΙΑΤΗ
Δευ-Παρ – 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 22542756
Τηλεομοιότυπο: 22874411
Μενού

Το Δημοτικό Σχολείο Μαθιάτη έχει πιστοποιηθεί με την ετικέτα "Eu Code Week School" καθώς ο προγραμματισμός είναι μέρος της εκπαιδευτικής  διαδικασίας και εφαρμόζεται όπου εξυπηρετεί τους σκοπούς της μάθησης ενισχύοντάς την ώστε να κατακτηθεί η γνώση στον μέγιστο βαθμό.

Στα πλαίσια της ευρωπαϊκής  εβδομάδας προγραμματισμού “Eu Code Week”, και όχι μόνο, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να διαδράσουν με διάφορα ρομποτικά πακέτα με στόχο την κατανόηση διαφόρων εννοιών μέσω του προγραμματισμού. Η ενσωμάτωση του προγραμματισμού στην τάξη προσφέρει πολλά οφέλη για τους μαθητές:

  • καλλιεργεί κρίσιμες δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως η επίλυση προβλημάτων, η κριτική σκέψη και η δημιουργικότητα, επειδή οι μαθητές πρέπει να αναλύουν σύνθετα προβλήματα σε μικρότερα τμήματα και να σκέφτονται λογικά και δημιουργικά για να βρουν λύσεις.
  • προωθεί μια νοοτροπία ανάπτυξης και προσαρμοστικότητα, επειδή οι μαθητές μαθαίνουν ότι το να κάνουν λάθη και να επαναλαμβάνουν τις ιδέες είναι αναπόσπαστο μέρος της μαθησιακής διαδικασίας, που οδηγεί στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας και της επιμονής.
  • καλλιεργεί την προσοχή στη λεπτομέρεια και ενθαρρύνει τους μαθητές να αναπτύξουν έντονο μάτι για λεπτομέρεια και υπομονή κατά την ανάγνωση και τη γραφή κώδικα, οι οποίες είναι πολύτιμες δεξιότητες που εκτείνονται πέρα ​​από την κωδικοποίηση και μπορούν να εφαρμοστούν σε διάφορους τομείς μάθησης και επίλυσης προβλημάτων.
  • ενισχύει τον ψηφιακό γραμματισμό καθώς δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να κατανοούν και να αλληλεπιδρούν με την τεχνολογία πιο αποτελεσματικά, κάτι που είναι απαραίτητο για τις μελλοντικές ευκαιρίες σταδιοδρομίας τους. 

Rangers 

Τα παιδιά της Ε΄και Στ’ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν στον Ευρωπαϊκό και τον Παγκόσμιο Διαγωνισμό “Coding4Mandela World Champs Tournament” το οποίο είναι ένας διεθνής διαγωνισμός προγραμματισμού που ενώνει νεαρούς μαθητές απ’ όλο τον κόσμο για να επιδείξουν τις δεξιότητές τους στον προγραμματισμό και την καινοτόμο σκέψη τους. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν πάνω από 50 ομάδες από 15 διαφορετικές χώρες. Το σχολείο μας συμμετείχε με 5 ομάδες οι οποίες τα πήγαν όλες εξαιρετικά! Μάλιστα μία από τις ομάδες μας, κατάφερε να πάρει την 6η θέση παγκόσμια!!!  Τον προηγούμενο μήνα, οι ίδιες ομάδες συμμετείχαν σε παρόμοιο ευρωπαϊκό  διαγωνισμό και κατάφεραν να πάρουν την 3η θέση πανευρωπαϊκά. Συγχαρητήρια σε όλους τόσο για τη διάκριση αλλά κυρίως για τη συμμετοχή και την προσπάθεια. Είμαστε πολύ περήφανοι και για αυτή τη διάκρισή μας. Συγχαρητήρια σε όλα τα  παιδιά και στους εκπαιδευτικούς τους που τους προετοίμασαν για τον διαγωνισμό!

Micro:bit 

Τα παιδιά μας έκαναν ένα καταπληκτικό πρώτο βήμα στον κόσμο της προγραμματισμού! Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας “Σώμα” στις Φυσικές Επιστήμες αποφασίσαμε ν α “δημιουργήσουμε” τη δική μας καρδιά.  Η δημιουργία μιας καρδιάς που χτυπάει και αναβοσβήνει με το micro:bit είναι ένα έργο που συνδυάζει διασκέδαση και μάθηση. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά της Γ’ και Δ τάξεων όχι μόνο εξοικειώθηκαν με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού, αλλά και ανέπτυξαν δεξιότητες όπως η λογική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων και η δημιουργικότητα. Είναι εντυπωσιακό πώς μια μικρή πλακέτα μπορεί να μετατρέψει τις ιδέες τους σε πραγματικότητα και να τους δώσει την ικανοποίηση της δημιουργίας κάτι λειτουργικού με τα ίδια τους τα χέρια.

 

Youth Tech Fest: Συμμετοχή στον διαγωνισμό ρομποτικής STEM Robotics Competition 2025 

Οι μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης, συμμετείχαν στον Διαγωνισμό Ρομποτικής STEM Robotics Competition 2025, ο οποίος έλαβε μέρος στα πλαίσια του 3ου Youth Tech Fest  την 1η Φεβρουαρίου 2025 στην Λεμεσό. Στόχος του διαγωνισμού ήταν να εμπνεύσει και να καλλιεργήσει τις δεξιότητες των παιδιών στον κόσμο της ρομποτικής, του προγραμματισμού και του σχεδιασμού αυτοματισμών, στα πλαίσια της εκπαιδευτικής τεχνολογίας STEM. Το θέμα του διαγωνισμού ήταν “Πώς μπορούμε να επιβιώσουμε στον Άρη;”  γι αυτό και οι μαθητές κατασκεύασαν ένα έξυπνο θερμοκήπιο για να μπορεί ο άνθρωπος να καλλιεργεί την τροφή του καθώς επίσης και ένα έξυπνο σύστημα προειδοποίησης ώστε όταν πλησιάζει καταιγίδα,  οι άνθρωποι να μπαίνουν στο καταφύγιο για να προστατευτούν. Και τα δύο έργα διακρίθηκαν και απέσπασαν το 2ο και 3ο βραβείο αντίστοιχα!!

Η συμμετοχή μας 

 

"Αισθητήρες Υγρασίας: Ο Σύμμαχος για Έξυπνο Πότισμα και Εξοικονόμηση Νερού"

Το σωστό πότισμα των φυτών είναι καθοριστικής σημασίας για την υγιή ανάπτυξή τους, όμως το αλόγιστο πότισμα μπορεί να οδηγήσει σε σπατάλη νερού και προβλήματα στο ριζικό τους σύστημα. Γι’ αυτό, η χρήση αισθητήρων υγρασίας αποτελεί μια έξυπνη λύση, καθώς μας προειδοποιούν πότε πραγματικά ένα φυτό χρειάζεται νερό. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η ιδανική φροντίδα των φυτών, ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται σημαντική εξοικονόμηση πολύτιμων υδάτινων πόρων. 

Γι’ αυτό λοιπόν τα παιδιά της Γ τάξης, χρησιμοποιώντας αισθητήρα υγρασίας, λαμπάκια LED (κόκκινο και πράσινο), το nezha inventors kit και microbit, έφτιαξαν ένα αυτοματισμό για υπενθύμιση ποτίσματος.Όταν το φυτό είναι ποτισμένο και δεν χρειάζεται πότισμα, ανάβει το πράσινο λαμπάκι. Όταν όμως τα επίπεδα υγρασίας στο χώμα του φυτού είναι χαμηλά, τότε ανάβει το κόκκινο λαμπάκι που μας προειδοποιεί ότι χρειάζεται πότισμα. Μόλις το ποτίσουμε ικανοποιητικά, τότε το κόκκινο λαμπάκι σβήνει και ανάβει πάλι το πράσινο! Ακολούθως, βγήκαν έξω στην αυλή, και εντόπισαν τα φυτά που χρειάζονταν πότισμα και τα πότισαν.

Μαθαίνουμε παίζοντας με τα micro:bit – Τα δέντρα μας προσφέρουν δροσιά!

Στο πλαίσιο του μαθήματος των Φυσικών Επιστημών στην ενότητα για το περιβάλλον, οι μαθητές και μαθήτριες της Α’ - Β’ τάξης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον κόσμο του προγραμματισμού με έναν διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό τρόπο! 

Στο εργαστήριο Ηλεκτρονικών Υπολογιστών προγραμματίσαμε τα micro:bit ώστε να λειτουργούν ως θερμόμετρα και να εμφανίζουν την θερμοκρασία στην οθόνη τους. Στη συνέχεια, οργανωμένοι σε ομάδες, βγήκαμε στον προαύλιο χώρο του σχολείου και μετρήσαμε τη θερμοκρασία σε διάφορα σημεία – όπως στο κέντρο του γηπέδου, κάτω από τα δέντρα, κοντά στους τοίχους κ.ά. 

Με πολλή παρατηρητικότητα και ενθουσιασμό, τα παιδιά διαπίστωσαν πως στους χώρους με δέντρα η θερμοκρασία ήταν αισθητά χαμηλότερη! 

Μέσα από αυτή τη βιωματική δραστηριότητα, καταλήξαμε όλοι μαζί στο συμπέρασμα ότι τα δέντρα είναι πολύτιμα για το περιβάλλον και για την καθημερινότητά μας, καθώς προσφέρουν φυσική δροσιά και συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής μας.

Η γνώση γίνεται εμπειρία, και η εμπειρία οδηγεί στη φροντίδα του πλανήτη μας!

 

Συμμετοχή στον  7ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

Το σχολείο μας συμμετείχε με 2 έργα στον  7ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση ο οποίος φέτος επικεντρώνεται στη θεματική ενότητα της Ανοιχτής Σχεδίασης για έναν Άμεσο Δημόσιο Χώρο και καλεί μαθητές να ενσωματώσουν έξυπνες και βιώσιμες λύσεις που βελτιώνουν τη λειτουργικότητα και την αισθητική των δημόσιων χώρων και την εμπειρία των κατοίκων σε αυτούς. Οι συμμετέχοντες καλούνται να εξερευνήσουν τα όρια της δημιουργικότητας και της τεχνολογίας, με στόχο τη διαμόρφωση ενός καλύτερου μέλλοντος για όλους.

Συγκεκριμένα, συμμετείχε με το έργο “Το έξυπνο θερμοκήπιο” με τους μαθητές της Γ-Δ τάξης και το έργο  "Ο Πίπης και ο Πειρατικός Έξυπνος Κάδος Ανακύκλωσης" με τους μαθητές της Α-Β. 

Αναλυτική περιγραφή και φωτογραφικό υλικό των έργων μπορείτε να βρείτε ακολουθώντας τους συνδέσμους πιο κάτω:

“Το έξυπνο θερμοκήπιο”

https://openedtech.ellak.gr/robotics2025/to-exipno-thermokipio/

"Ο Πίπης και ο Πειρατικός Έξυπνος Κάδος Ανακύκλωσης"

https://openedtech.ellak.gr/robotics2025/o-pipis-ke-o-exipnos-kados-anakiklosis-dimotiko-scholio-mathiati/